Telefonen i Hovsherad i Lund var vederstyggelig...


Når jeg tenker tilbake til min barndom med skrubbsår på knær og tær,må jeg smile for meg selv. På midten av 50 tallet var jeg på sommer ferie hos mine oldeforeldre i Hovsherad i Lund. De hadde et stort monster hengende på gangen,som de kalte TELEFONIEN,skumelt og så laget den en forferdelig lyd. La veien langt under den,TENK OM DET RINGT I DE TO STORE BJELLENE. SÅ KOM DEN DAGEN JEG FRYKTET. Oldefar kalte meg inn på kjøkknet. Ordene lød som et slag over ørene for hvert ord. Morgan,du må sitte i trappa og passe telefonien og ta den og si at du skal rope på Oldefar. Svetten rant, negla forsvant. Vet ikke hvor lenge jeg satt i trappa,men tørr i munnen var jeg. Så skjedde det som jeg ønsket ikke skulle skje,en himla lyd fra monsteret og opp i en fart. Hva som ble sagt i hornet vet jeg ikke for det er et sort hull. Ut og rundet hjørne på huset på knærne som om de ikke hadde nok av skrubbsår,men enden på visen hadde en lykkelig slutt. Det ble en 10 øres og 5 øres karamell som lønn for skrubbsåra

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Flekkefjord en småby med "Vilje til vekst" (bilder vil bli lagt til)

Lundevannet - Sirdalsvannet