Handle køer bli ikke det samme lenger..


Må bare lufte min nye hobby som i grunnen er uskyldig og som alle kan uten å bruke hode eller krefter på, har prøvet denne hobbyen 1 en gang med stort hell. Store øyne og staming fra dem som fikk spørsmålet så gikk det hele over til fortvielse. Så her er oppskriften: Du er ute og handler på din liste står kjøtt pølse, kjøttpålegg og kotteletter av storfe (Vilket som helst merke gjerne 3 forskjellige) du sender melk og brød grønnsaker igjennom kassa og når kassadama/mannen tar tak i kjøttproduktene skal du spør med vennelig stemme: Er noen av disse kjøttvarene Halal slaktet og godkjent av en Iman og velsignet i Alahs navn?. (hold smilet tilbake når du ser ansiktet til den bak kassen) Sier han "nei" så de om dokumentasjon. Noe du antagelig ikke får. Så svarer du med en vennelig tone. Takk men disse kjøttvarene vil jeg ikke ta i for jeg ser på det som pining av dyr , for finne meg noe fisk i plassen. Betal de andre varene med et smil og si: Ha en fin dag fortsatt... Dette blir min hobby i fremtiden for å spre mitt budskap om Muslimene i fremtiden og få frem litt humor og alvorlig i en ellers så kjedlig handle kø.

Kommentarer

  1. Sånn er det å ha god tid

    SvarSlett
    Svar
    1. Har alltid god tid til å verne dyr og folk mot Halal slakt :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Flekkefjord en småby med "Vilje til vekst" (bilder vil bli lagt til)

Lundevannet - Sirdalsvannet