Fakkeltog mot mobbing… Nei takk.



Fakkeltog mot mobbing… Nei takk.

Det jobbes mye med å få slutt på mobbing, seminarer, møter, fakkeltog og sikkert bra det også. Etter mitt gangsyn så må en ta tak i mobbingen i barnehager/skoler der foreldre/ansatte deltar og reagerer. Møter osv. skulle hvert unødig når en vet hvor problemet ligger. Så hvorfor står jeg over Fakkeltog mot Mobbing? Det er en enkel grunn. Når en spaserer der og kikker rundt seg og ser lærere barnehageansatte går der og nikker og er enig/uenig i alt så blir en rett og slett kvalm. Så hvorfor kan jeg si det, jo for jeg har selv gått på skole og sett hvordan det er. Noen lærere var bare tilstede for lønnen og bare det.. mobbing eller ikke. I dag som for 50 år siden er det det samme som gjels. Den største utfodringen til mobbing på høyt plan har de ansatte ved barnehager/skoler og et fåtall foreldre ansvaret for. Det fornektes fra noen foreldre og fra skole/barnehage er det mye lettere å skyve det under teppe når de går for dagen. Så den første plassen de må ta tak i problemet er skolen og lærere og foreldre må tørre å ta tak i mobbingen i fritiden når de ser og hører ting og ikke tenke at jeg må ikke gjøre meg usmakelig. Men vi skal ikke glemme de læreren/foreldrene som jobber hele døgnet med mobbing. Samtidig må en slutte med fest taler og jobbe med Mot Mobbing for vi vet hvor problemet ligger...

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Flekkefjord en småby med "Vilje til vekst" (bilder vil bli lagt til)

Lundevannet - Sirdalsvannet