Ikke gå glipp av denne retten...

En god rett som ble brukt på 50 tallet
Torske hoder var noe som var en fattigmans kost når jeg ble fortalt at hode skulle gis til grisen som for. Men etterhvert som jeg vokste til så jeg at noen koste seg med hode, poteter, flesk, eller steikt løk . I dag kan jeg takke de som jeg seilte sammen med på M/S Pedro Queen, skipper fra Rægefjord,matroser fra Egersund , Åna-Sira og en spanjol for at det er en av mine favoritter. Mang en gang stoppet vi for å få torskeskaller fra danske fiskere i bytte av andre ting. Når de "erfarne" ombord spiste torske hoder så gikk alt ned de saug og spottet  ut bein. Joda, det er en rett som må spises med andakt og ett glass kald melk til..
Torske hoder (skaller)





Hu Sofie liker beina...


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Flekkefjord en småby med "Vilje til vekst" (bilder vil bli lagt til)

Lundevannet - Sirdalsvannet