Dabbet rundt i Åkka By.... Egersund...



Hvem har ikke tuslet rundt i gatene i en by på en fin sommer/høstdag og tittet i vinduer og snakket med tilfeldige og hilst på folk som sitter på et fortau utenfor en kafe eller et bakeri med en kopp Kaffe og en nydelig kake. Så har du de som stikker hodene sammen som om de skal slurpe i seg kaffen. Men de visker og tisker og kikker rundt seg som om det var en statshemmelighet de snakket om, men heller mest til den tanken at de kommenterer folk på gaten, klær, person, er hun gravid det er mange muligheter. Folk haster forbi med mob. inntil øre og snakker som om hele verden må høre dem. Slik går nå turen fra butikk til butikk. Runder et hjørne og en ny plass, ser man det, en røykeplass. Kaffe og en røyk kunne passe nå. Slenger meg ned i nærheten av et bord meg pensjonister for å høre siste nytt fra byen jeg er i. Jo de forteller og ler og har det bra, for nå har det blitt valgt inn en som liker vin i styre og stell i kirken. For det likte han vist for nå kunne han feire med vin når han kom hjem. Så nå blir det nok en del altervin henting på polet. Ja, de mente noen brukte enhver anledning til et glass, de nevnte noe om en drøm og en flykning så de lurte på om han druknet drømmene i vin når de var fæle? Det siste forsto jeg ikke for jeg er jo ikke så lokalkjent i «okka by»

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Flekkefjord en småby med "Vilje til vekst" (bilder vil bli lagt til)

Lundevannet - Sirdalsvannet