Fart, spenning og et piss ja det er dyrt det.

 Det kunne hvert en sann historie for slik er det blitt: Tidlig en fin sommerdag ville min kropp ha seg en tur med bilen en rundtur i distriktet. Kroppen og humøret var på topp, nesten i den syvende himmel. Ut på E-39 og fikk en plass mellom to "feite" biler med min Fiat. Turen bar seg som hør og bør mot Lyngdal i rolig tempo for det var ikke noen "BUSKER" som skulle få måle meg over de skamhøye 80km/t. Men som alltid er det noen som skal utfodre oss som vil holde fartsgrensen. Tru du ikke det var en som bare lå i 70-77 km/t . Den feide forran meg tok en slalom port samtidig som gliset bak meg sprintet forbi så blårøyken veltet ut. Kunne ikke være noen sinker jeg heller så diesel pumpa matet hestene mine det beste den kunne. Etter noen km. vant UP. i lotto ,tre sorte biler måtte inn og betale ut gevinsten. Jaja, vi fikk en tjans om å vinne dem tilbake vi måtte bare huske på å levere en lottokupong til lørdag. Så vi ble registert som forbrytere fordi vi kjørte over fartsgrensen med 10-15 km/t

Annkommer Lyngdal og der synger og kvitrer en sangfugel slik at jeg blir fristet til å stoppe for å lytte selv om min musikklærer påsto at noe gehør finnes det ikke mellom mine øre for det hadde vår herre glemt å gi meg. Det ble noe kaffe og cola mens øra mottok den vakre stemmen, men akk alt har en slutt så tiden var inne for å flytte på rompa ut i bilen og ta strake vegen hjem. Sant skal sies det ble en omveg Flekkefjord til Haua. De som kjenner vegen fra Flekkefjord/Haua kjenner også til hompene som skinnrister nyrene og blæra. Nå nyresteinen hadde blitt knust kjente en det i blæra som om den var på veg ut, bena dibbet rompa disset for ikke å slippe løs "niagara" . da det ikke var mere muskelkraft mellom bena på å holde tilbake niagara var det bare en veg tilbake,håndbrekket på ut av bilen med bilen i gear og et hopp. Så vvr det å få slangen ut for å slippe niagara løs. med et sukk og et langt åååååå så var jeg i himmelen noen min. Men det var ikke lenge jeg var i paradis. Enda en gang vant politiet i lotto. Å late vannet er en dyr ting og farlig. 
Stoppet  i bygda på en lokal møteplass og kjøpte meg en avis for å drukne min sorg over de to gangene politiet hadde tatt meg på fersken. Blar rolig side for side kjenner blodet går opp og ned fra hode, bokstavene og teksten blir utydlige som da jeg skrev mine første ord. Tårene rant,trodde det var blod først, svetten rant ned over ryggen og havnet nederst i rævsprekken. Det jeg leste i avisen måtte være feil. 
Nå skulle de jammen lage et program for de som tilhørte Islam? Som hadde hvert i utlandet og kriget og drept både kvinner og barn? For DE var et offer siden de hadde ikke hatt det så bra. Herregud og min store skaber tenkte jeg, de blir behandlet som Krigs helter. Mens de som kjører litt fort og må pisse er kriminelle. Hvem hva hvor har vede tatt vegen hen til politikerene ? 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Flekkefjord en småby med "Vilje til vekst" (bilder vil bli lagt til)

Lundevannet - Sirdalsvannet