Winerbrød.... og "Polpose"


Tenker det er mange med meg som har trødd i hela på kona i de forskjrllige sentra Norge rundt, Beina og tærnene kjennes ut som Elefant tøffler tunge som bly. Men det er noen lyspunkt, hu stopper ved en butikk som ikke egner seg for menn som jeg slipper å være med inn på. Da griper vi øyeblikket snur oss rundt og kikker etter en Cafe med kaffe og winerbrød. Vi skjuler i retningen butikken der vi bare så skohelne etter emne våres og tenker: ååååå bare 3min til. Men lenge var ikke Adam i paradiset der hun sveiver ut med extra energi. Det vil si enda en pose å bære på. HASTER VIDERE INNOVER, OPPOVER, BORTOVER jo der var det noe som var brukanes til de små.Får streng bedsje om å slenge meg ned på benken der og vente. Og det trenge hu ikke å repetere for jeg sitter allerede og har pustet både inn og ut. Da jeg har kommet meg så mye at jeg ser lyst på livet , jo hva tror du mine blå øyne ser? Har blitt plasert rett utafor "vinmonopolet". ikke akkurat den verste plassen, Reine teaterforestillingen.I min villaste fantasi så trodde jeg at det var slutt på den tiden da folk skjems av å besøke "appoteket" eller "glasshuset" på folkemunnen for flere tiår tilbake. Noen svelget,slikket seg rundt munnen, andre flakket rundt med øyne som om de ikke var en del av kroppen. Og så var de som kikket rundt seg og kom med kommentarer og stappet de dyre og edle dråper i vesker og coop poser og hastet videre som om de skulle ha stjålet både innhold og pose. Joda det er mest moro å se og høre. Forestillinger blir brått avbrutt selv om jeg godt kunne sittet 2-3 minutter til, med ordene, FERDIG NÅ.. Siden jeg hadde hvert en snill gutt og hest så skulle det vanke kaffe og napoliomskake på meg. Så jeg vil si at det er flere fordeler med handlesentere eller bakdeler..........

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Flekkefjord en småby med "Vilje til vekst" (bilder vil bli lagt til)

Lundevannet - Sirdalsvannet