Pensjonist hagen, ingen skam... 27.11.18.


Pensjonist hagen.     del gjerne siden

Pensjonist hagen ,ingen skam Vil jeg kalle denne siden. Hos enkelte er det på død og liv å ha den fineste hage og det er det ingen feil med. Men enkelte har ikke overskudd til å holde den i 100% vadder. Slik har det blitt hos mange de ser hagen fra en annen vinkel, blomster og vekster som før var ugras har blitt den vakreste "orkide". Vil komme tilbake med mange døme. Nyt naturen og ha en fin sommer.
12-4-19

Ikke la fantasien stoppe deg. Kona fikk disse og skal plante blomster. 

27.11.18

Beveren nærmer seg hagen, så nå må jeg verne fruktra med netting. Hunden er det ingen gagn i for den er glad i alle som går på to eller fire ben.


7.11.18.
I dag høstet kona purreløken. Ikke den største i verden men moro å se at det gror .

31.10.18.
Fikk meg en gammel varmtvansbereder som vi skal plasere på en plass så den ikke synes så godt for å brenne løv og ugras i som er uønsket. For det er er jo en plage med alt det som skjuler seg seg under snøen når våren titter frem.

Våres pensjonist hage har ingen pære tre, men gode venner som har det. Vi fikk mange fine pærer som kona og jeg laget sylt av. Sylt av pærer er nydelig til desert med fløte til. Det gjelder å ta vare på hagens grøde. 


13.09.18.
En kan og har lov til å finne på unyttige ting som pensjonist. Måtte bare bore noen hull til en ny fugle/ekkorn mater til vinteren. Så for vi håpe at pus får det vannskeligere med å skremme vettet av fuglene. 



22.08.18.
Når det høstes så er det moro å kunne gå rundt huset uten å bruke for mye energi når en er tappet for det.


En god hjelper til å rydde og dra hjem småved med en gammel ombygd plenklypper.


02.02.18.
Når det blir tørke og pus legger seg i skyggen og jeg går over en svidd plen av varme og tørke ja da kan selv det som kalles ugress glede en . Å se at noe spirer og gror og klorer seg fast i plenen gleder en.



02.07.18.

Lampen fant min kone hos en lokal skrot handler.( Moen brukt og antikk)  Så nå etter mye arbeid av oss begge virker alt. Moro med gammle ting. 




28.06.18.
Ferdig med trappe prosjektet. 

26.06.18.
Det tar tid å fikse noen småting men hva gjør vel det?
Muren og rekkverket har jeg og kona brukt over en måned på og trappetrinet som skal fikses har vi brukt to dager på, men hva gjør vel det når vi kan kose oss med jobben og kaffepauser som er viktige så det ikke blir noe stress.Det er greit å være pensjonist når en har ting å gjøre i sammen.

15-6-18
En bålpanne er nyttig til så mangt, bruker den til brenning av hageavfall som er fint til gjødsel. Men hva har det med pensjonist tilværelsen? Selv bruker jeg den til å aktivere meg selv på. Det går mye god grillmat på den sommer som vinter så får en frisk luft når en ikke kan springe eller dabbe i skog og mark. 


12.06.18.

som en ser av bildene så lar jeg nå la være å klippe alt i første omgang og la ville blomsrer vokse og gro til glede for humlene og de få vildbiene som finnes. Nå i solnedgangen ser en helt anderledes på hagen og naturen med glede. 

 Til og med hunden liker seg der det er høyt gras og blomster. 

11.06.18.
I bekken har jeg aure som jeg mater et par dager i uken , det er ca. 18-22 stk. Den største er bortimot 1,5kg og ned til noen få gram. Det kan annbefales på det varmeste å ha aure til dere som har tilgang til en bekk eller et lite vann. Det er greit å ha noe å titte på.
 Disse innsektene tok jeg på fersken mens de hadde en hyrdestund da jeg skulle legge inn noen vedpinner, la den forsiktig til side for at de skulle få fullføre sin hyrdestund.
 Pus er en optimist ligger til stadighet på vakt etter auren, 



06-06-18
Pensjonist hagen sprer seg til innkjørselen noe som jeg synd er ok. Da blir det ville jordbær med fløte. Ta vare på de små gleder de gir deg mange gode stunder. 



Nå lar jeg ville bjørnr bærbusker vokse opp langs bekken som skal gi meg mulighet til bær plukking uten rege langveis for å plukke. Ellers har jeg slått langs med bekken for å holde den mer synelig.


Kona holder orden i blomsterbedene til stor glede.




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Flekkefjord en småby med "Vilje til vekst" (bilder vil bli lagt til)

Lundevannet - Sirdalsvannet