VILJE til VEKST 2017/2018 i Flekkefjord.

Flekkefjord.     del gjerne.


Vil legge inn historier som blir tatt opp i "byen og annen media" på godt og det som er mindre bra. Bilder og historier fra FLEKKEFJORD vil også bli offentlig gjort.

02.09.18.
Oppdatering av Flekkefjord banen er veldig posetivt for fremtiden med tanke for alle de som trekkes til den og vil trø seg varm og god på dresinene. Moro å høre på dem som koser seg i sol ,regn, og det som verre er . All verdens språk er å høre når de fere forbi eller stopper for en pust i bakken. 
"VILJE TIL VEKST" VIL JEG KALLE DET NÅR EN KAN FÅ TURISTER TIL Å BRUKE BANEN.

12.06.18.
Nå er det en tid siden jeg har oppdatert siden, så nå har jeg en ting på hjerte. Simek er konk. en bedrift som har mot alle ods klart seg utrolig godt. Kan de få bedriften på fote igjen uansett navn så vil det gagne hele distriktet. Men det sitter vel ett par hauker klare til å slakte bedriften og tomten for egen vinning som vi alle vet, noe som ikke vil gi en eneste arbeidsplass. 
Kan de få bedriften på fote igjenn så vil jeg si det er
"VILJE til VEKST"

04.04.18.
Påsken er over og folket skal inn i det daglige livet igjen til glede for mange. Må innrømme at jeg brukte noen timer på nettet for å se på nyheter. En av de tingene som jeg og mange med meg har bitt oss fast i er at det skal opprettes et deponi i indre havn og det er lagt lokk på saker angående økonomien til kulturhuset. det blir som å selge en vare til befolkningen uten å oppgi pris og hva varen er god for. Tror det kan gi en politiker forakt som ikke vil gagne noen i fremtiden. Men det kommer vel under slagordet "Vilje til Vekst"
05.03.18.
Rett skal være rett.
Var innom i dag på XL Bygg i Flekkefjord for å handle noen småting. Skal si de er flinke med å hjelpe med å finne ting og bringe dem hjem før en har fått snudt seg. Det kaller jeg vilje til vekst.

30.10.17.
Flekkefjord befolkning kjemper for  sykehuset med nebb og klør. Men det som undrer meg og mange er hvorfor ikke lokale politikere og politikere på riksplan fra distriktet kan enes om en felles politikk?

Ny bybro er på veg hvis det ikke blir noe tull med leveringen fra Polen. I den saken er det muse stille. 

Hidra landfast står i stampe. Men en skal ikke gå langt tilbake før det skulle åpnes sjampis . Mange store ord der i gården.

Men en ting er sikkert, befolkningen har tålmodighet på mange områder . Noe som vil vise seg seg i fremtiden.
vi kaller det "VILJE til VEKST".

31.05.17.
Jeg er skyldig Flekkefjord kommune kr.73.741, det samme er du som bor i samme kommune og som leser dette. Kommunens gjeld øker og øker og kommunen adm. sier de har kontroll? På hva da? Boligbeskattningen øker selv om Høgre og FrP (husker jeg ikke feil så var V og KrF også imot boligbeskatning? Arrester meg hvis jeg tar feil) Til høsten når budskjettet legges frem vil jeg ikke sette en krone på at boligbeskatningen øker for å få en balanse uten å ta et eneste grep mot byrokratiet. Men en skal huske på at det er politikerene som skal henges og ikke rådmannen for han får bare innspill fra politikerene så er det hans fordømte plikt til å finne en løsning på det som politikerene fåreslår. Så han er vel undt de 1.015.229 kr i årslønn for å prøve å finne pengene som politikerene forlanger at han skal trylle frem. 

20.03.17.
Tidlig morgen før arbeidet starter med brobyggingen.

05.01.07.
Det snakkes mye om vilje til vekst i "byen" så en ting vi kan være enig om at veksten er på beskatning av eiendommer. Etter det jeg forstår så har høgre og frp. nå gått vekk fra løfte om å fjerne beskatningen og heller øke den sammen med samtlige parti i bystyre? Ja ja de holder stilen med vekst. "Vilje til Vekst" har ikke gått av moten hos de karene og kvinner som har fått DIN stemme. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Flekkefjord en småby med "Vilje til vekst" (bilder vil bli lagt til)

Lundevannet - Sirdalsvannet