Nødvendig. Kristiansand senter for kreftbehandling. oppdatering..


For noen år siden var jeg her også og ble kurert for kreft og i toppform igjen. Ny tur nå og ny stråling skal drepe nye kreftceller på en ny plass i kroppen.
Oppdatering etter hver behandling.
28.11.17.
Skal ikke klage på helsen etter omstendighetene, oppe og går uten hjelp. Dabbe rundt huset og bærer inn ved til "heksa" så hu varmer huset. Men en ting som undrer meg er at nå (siste mnd) så kan en ting smake pyton og neste dag er samme ting helt topp. Men det skal vel være slik?

21.08. 17.
Nye prøver tatt og de er ikke målbare så da går det fremover. I dag slo jeg plenen og skal tørke gresset så de små pusene får en god og varm plass til vinteren,


24.03.17.
Den nye medesinen jeg har fått har sett psa. tilbake til normalen. Så jeg håper den holder seg der noen år. Får en meget god oppfølging av legen på senteret i Kr.sand. 

24.06.16
En gledens dag strålingen har tatt livet av kreften i første omgang så det feires med et spa i Lundevannet...


26.05.16.
Dagen i dag har hvert fin. har kjent sulten minst 3 ganger i dag. Har hoppet i brødboksen og spist godt. En 1/2 time med malingskrapen, båret inn 1/2 favn med fine eikeved. Så denne dagen har hvert en stor +..

83kg var min vekt 29.03.16.
78kg er vekten i dag 19.04.16.
79kg er vekten i dag 02.05.16. Så da er det noe som går fremover.
75,5 kg i dag 21.05.16. Så går vekten nedover kan det ha med at jeg måtte innom legevakten på grunn av mageproblemer eller?


16.05.16.
I dag har jeg spist frokost, middag, kvels, +++ inn i mellom. 
15.05.16.
I går kveld måtte jeg innom legevakten i Flekkefjord da jeg fikk noen grevla smerter i magen. Det kom etter som jeg forsto det av medisinene jeg tok og strålingen. Fikk en jysla forstoppelse og ble innlagt en times tid og en sykepleier og doktor tok et grep på dritten, så etter en time kunne jeg reise hjem igjen i fin form. Og takk for det...

21.04.16.
Første dag uten stråling og det har vært en hard dag, vanskelig å holde seg våken. Sofaen har vært min beste venn i dag så langt. Kan det ha vært at jeg har fri fra strålingen? Og at jeg slapper i kroppen.? 
skal oppdatere når jeg har min første lægetime for kontroll..

20,21.04.16.
I dag var det siste stråling så nå blir det å kvile noen dager og få kreftene tilbake. De 2 siste dagene har hvert tøffe for jeg sover alle plasser, det er nesten slik at jeg må se på klokken før jeg tar turen rundt i hagen for så å se på den når jeg har kommet rundt for å være sikker på at jeg ikke har såvet en halvtime eller så på rundturen uten at jeg har merket det. Det blir kontroll om en god mnd. så da får jeg greie på om kreften er borte eller? 

19.04.16.
Turen i dag var fin men kraftig redusert da jeg fant sofaen sovnet og sov i 3 timer uten å høre en ting før det ramlet på kjøkknet. Kjenner på meg at det ikke blir lang kveld før jeg kryper unna dyna. 

Nydelig kjyllingsuppe med kvitløks brød.


Nå har de startet på E-39 der vegen raste ut mellom Lyngdal og Kvinnesdal.



18.04.16.
Det ble drosje i dag, en god sjofør som tok hennsyn til fartsdumper og rundkjøringer uten at du måtte bite deg fast i dasjbordet. Så all honør til Flekkefjord taxi som har en som tar hensyn til pasientene. Resten av dagen ble mer eller mindre på sofaen såvende. I seng tidlig og sov uten stopp til kl. 5 om morgnen. Men det var bløra som vekket meg full og gal. Så det var bare å knipa igjen og finne potta fortere enn fort.

19.04.16.

Kaffen inntatt og skal nå smøre meg et par brødblinse som skal inntas på veg inn til stråling. Så nå har jeg bare 2 ganger igjen så kommer resultatet om snaue 2.mnd, er jeg fri for kreften eller ikke?

17.04.16.
Godt med en kviledag mellom strålingen. Når en blir slapp og litt lat av behandlingen så må en finne på noe som er utenom det vanlige. Så i dag ble det en ny hogge stabbe.

16.04.16.
Fri dag i dag trimmet med den berømte veden en times tid. Det ble også 2x2 timer i dyp søvn på sofaen i dag. Turer i hagen for å se hvordan det spirer og gror. Har nettop inntatt en kopp kaffe i solnedgangen. En nydelig kveld i solnedgangen.


15.04.16.
Frokost inntatt og klar for turen til Kristiansand for en ny stråling. Kona tar tak i rattet med meg halv sovende ved siden i dag, søvnig.

13,14.04.16.
En god kvil inni mellom reising stråling skal en unne seg. I går var jeg ganske god og da tok jeg et tak på leketøyet for å aktivisere kropp og humøret
 Dagen i dag har hvert slapp, kvilt i senga/sofaen etter en ekte fiske karteng uten tilsetting av ømse løgnasgreie.Med gode poteter, kolirabi og gullerot. Nå skal jeg nyte solnedgangen med en runde i hagen med hu Sofie. Så får Odin og Jånny følge med rundt når de vil, for de har sine egne meninger som regel.

10,11,12. 04.16.
Viser dette bilde fordi jeg tror håndhygene er viktig når en besøker steder der mye folk går. ikke besøk et toalett uten skikkelig vask etter besøket. Disse dagene har hvert tålig fine med mye søvn og lite kvalme. Kjøreturen til Kristiansand gikk fint i dag med kona sin hånd på rattet som vanlig. Kom hjem og fikk en nydelig fiskesuppe for å få i meg både mat og væske. 
Trimmen min i dag var å skru og fikse litt på plenklipperen som ikke virker som den skal,men men, det vil vel gå seg til.

09.04.16
I går oppdaterte jeg ikke turen til kreftbehandlingen, var til tider kvalmen og uvel. Bedre i dag så det er ute i solen og trener litt med veden og håper på en god dag i morgen.

07.04.16.
Dag 3. med stråling.
Formen idag tidlig var fæl kvalmen og spyen sto i halsen og magen ville ikke ta imot verken vått eller tørt. Kona kjørte meg i dag og takk for det, ble ikke noe bedre, måtte stoppe og halse og spy. Turen videre fikk vi et stopp som vi kunne hvert foruten, trafikkulykke. 4 ambulanser,politi, brannbil, reddningsbil. Vi kom omsider frem til Kreftsenteret og liga kvalmen. Etter en prat med leger så fikk jeg en piller mot kvalmen. Skal si den virket. Så får en se i morgen..


06.04.16.
Andre stråling, ble litt kvalmen utover ettermiddag, måtte stå over det som er det beste jeg hvet. Tørrfisk, løk, kvit saus, poteter.

05.04.16
Min første stråling i dag. Så får jeg bare gjøre som de sier



Vekten min var ved første stråling 81kg.
Formen er ellers god bare jeg får en times middagskvil.

29.03.16.
Skal tro om kuren og stråling vil gjør at magefettet forsvinner? Holder meg til frukt og grønt. Men en svinekottelett kan ikke skade inn i mellom. Vekten holder pr i dag 83 kilo. Trimming med en vedhaug for gjøre nytten + turer med hunden.




04.04.16.

Trimming, så de så fint kaller det er viktig når en har fått kreft. Men det er dem som avskyr trimming på ett senter der damer/menn går med hevet hode og inntrukket mage og titter på seg selv. Men for all del det er noen som må ha hjelp/støtte for sin sykdom eller skade. Så lenge jeg ikke må ha hjelp så har jeg mitt treningsenter i innkjørslen.I går trenet jeg med ommlegging fra vinterdekk til sommerdekk.Det tok meg 31/2 time med utstrekk og pauser. 


Oppdatering etter hver behandling...

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Flekkefjord en småby med "Vilje til vekst" (bilder vil bli lagt til)

Lundevannet - Sirdalsvannet