Tatt skrittet, to asylsøkere har flyttet inn..

Vi har latt to flykninger flytte inn-

Det har seg slik at det var så mye snakk om å huse flykninger privat at jeg tok en telefon og forhørte meg om muligheten for to stykker. Hva folk og naboer sier, ja det driter jeg i. Så før vi fikk sukk for oss så fikk vi et positivt svar. Vi hoppet i bilen og jeg matet dieseldyret så blårøyken sto ut bak. For ut på E39 mot målet, det bar av sted og inn på veger over fjell og dype juv gjennom skog og kratt små broer og flommende elver. Så var vi fremme klare for å plukke ut to, det ble to gutter. Mens de skulle bli litt kjent med oss ble det kaffe og muffens av første klasse. Under kaffen ble vi undervist i hvordan mat de måtte ha som de var vant med. På vegen hjem ble det handlet inn utfra en liste av høg kvalitet. Så nå har jeg en jobb foran meg, lære dem norsk og Norske vaner. Joda, det var to fine kattunger vi hentet…

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Flekkefjord en småby med "Vilje til vekst" (bilder vil bli lagt til)

Lundevannet - Sirdalsvannet