Jobber du ,sier de at det bare er domme...


Norska og hesta som jobba er domma. Disse ord smalt mot meg og en eldre mann på et kjøpesenter i Stavanger/Sandnes en fin sommerdag. Det hadde seg slik at jeg ble sittene utafor senteret og koste meg med kaffe og en Petterøs. Opp ved siden av meg stoppet en pick up, ut kom en eldre mann og begynte å lesse på hageting ,potter, blomster, og benker. Så den gentleman jeg er spurte jeg om jeg skulle sende han tingene. Han var tydlig førnøyd med hjelpen og fortalte at han var på bytur med kona og at han hadde fått seg en tur på Vinmolopolet før kona gikk beserk i handlingen. Vi var nesten ferdige med lastingen da det slengte en farget mann godt voksen med gule ringer og kjeder rundt hals og armer og bak kom en 5 -6 unger i full fyr og et par voksne damer med 20-30m tøy rundt seg. Det var da han henvente seg til barna og konene samtidig som han pekte mot oss og sa: Bara domma Norska og hester jobba . Jeg så på han som jeg hjalp og han skalv i kjakan og blodrød i ansiktet, jeg kjente at blodet for til hode på meg selv. Etter 2 min eller var det 5 min sier han: Hadde de ikke gått inn i drosjen så hadde det blitt et stykke i Rogalands avis.. (Har unnlatt et par stygge ord for barnas skyld)  Kaffen og røyken vi hadde etterpå smakte fortreffelig.....

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Flekkefjord en småby med "Vilje til vekst" (bilder vil bli lagt til)

Lundevannet - Sirdalsvannet